utorak, 21. ožujka 2017.

„Samo“ majka-kućanica

Mogu smisliti puno bolje prefikse za „majku- kućanicu“ 


Jučer je jedan članak na Huffington Postu odlično ukazao na činjenicu da se mnoge žene koje su majke puno radno vrijeme često predstavljaju kao „samo majke – kućanice“. Samo. Samo. Može li se nešto više podcijeniti?

Postoje mnogi trenuci kada se riječ „samo“ prikladno koristi, ali opisivanje majčinstva nije jedan od njih. Prije nego sam ostala kod kuće sa svojom bebom, znala sam u teoriji da je posao kod kuće zahtjevan. Ali priznat ću vam nešto: kada sam to zamišljala u mojoj glavi je to više imalo sepija tonove (kao na starim fotografijama), upotpunjeno s puno vremena za odmor. Dok nismo to sami prošli – kao majke ili očevi – zapravo ne možemo znati kako se radi o zahtjevnom poslu koji traje 24 sata dnevno. 

Majka – kućanica je, za mene, moja vlastita majka – trudna 81 mjesec svojeg života s nas devetero; koja se prva budila i zadnja išla u krevet; koja je za nas željela samo da budemo radosni i ljubazni jedni prema drugima (doslovno – to je bio odgovor na pitanje što želi za svaki rođendan). 

Majka – kućanica je, za mene, jedna od mojih najbliskijih prijateljica – s petoro djece u pet godina braka (uključujući i jedan par blizanaca); koju ipak nikada nećete vidjeti da je u stresu ili da tjeskobno brine kada se skrbi o njima. A da ne govorim o tome kako uvijek ima vremena za razgovor i za dati najbolje praktične savjete! 

Majka – kućanica je, za mene, majka moje najbolje prijateljice – unatoč poteškoćama čestih selidbi dok su njezina djeca odrastala, nikad ju nisam ulovila bez osmijeha na licu ili bez tople dobrodošlice svakome tko je ušao u njezinu kuću. 

A čak i ja sama sebe ponekad zadivim, kada odjednom uspijem ponijeti bebu i sve namirnice (uglavnom zato da se ne bih morala vraćati do auta)! 

Ali zaozbiljno, to su ljudi koje morate gledati s očima punim divljenja; ljudi za koje nikada ne bih izabrala prefiks „samo“. Dok svaki posao zahtjeva naporan rad i trud, ne postoji ništa poput dežurstva sve sate u danu pa opet radosno davati još više. Na majke – kućanice se možda gleda s visoka (kao što taj članak ukazuje) jer su financijski zbrinute – ali zapravo one su te koje se brinu za sve nas. 

Tamara El-Rahi 

Izvor

Nema komentara:

Objavi komentar